Sacred Wiki
Advertisement
Szkielety
Skeleton.jpg
Szkielet.
Typ: Normalny wróg.
Kategoria: Nieumarli.
Siła: Mała (osobno), Duża (w grupie).
Występowanie: Zależne od gatunku.
Status: Dezaktywowane.

Szkielety (ang. Skeletons) - typ nieumarłych będący ludźmi których ciała po śmierci straciły większość mięsa, jeden z dwóch najczęściej spotykanych typów nieumarłych, wraz z Zombie.

Opis w grze[]

"Szkielety, to stworzenia bezrozumne. Są narzędziem, stworzonym przy użyciu sztuki magii nekromantycznej, aby służyć swemu władcy. Nie posiadają własnej woli, lecz są w stanie atakować przy użyciu prostych umiejętności bojowych lub magicznych, w zależności od celu, do jakiego zostały stworzone. Te stworzenia zwykle służą jako strażnicy nekromantów, krążąc w pewnych rejonach zgodnie z rozkazami. W działaniu nie mają własnej woli i nie dbają o siebie. Nekromanta Manekellus z Zamku Mystdale, uczeń Shaddara Wygnanego, twierdzi że członki szkieletu są podtrzymywane razem przez magiczne prądy, płynące w kościach, a ich utkanie w poprawny wzór nadaje przywróconemu szkieletowi jeszcze większą moc."

Historia[]

Szkielety wraz z Zombie zostały przywrócone do życia zza grobu przez Shaddara, i zaczęły nękać Orków a potem też ludzi, maszerując powoli z pustyni na tereny zamieszkałe przez nich, powodując że Orkowie, Gobliny i Ogry musiały emigrować, co w oczach ludzi wyglądało jak najazd. Po śmierci Shaddara jednak, wszyscy nieumarli, w tym też Szkielety zostały "zdezaktywowane" a następnie zmienione w proch.

Typy Szkieletów[]

  • Szkielet (ang. Skeleton) - najczęściej spotykany typ Szkieletu, jest to kościotrup odziany w coś na kształt podartej kolczugi oraz płaskiego, zardzewiałego hełmu-łebki. Na jednej z nóg posiadają brązowy, przegniły but, na drugiej zaś tylko resztki takowego. Od początku kampanii spawnują się tylko na pustyni, w grobach, niektórych podziemiach oraz koło ruin z zadania Szepty na wietrze, lecz od III rozdziału spawnują się w całej Ankarii. Spawnują się w grupkach od 3 do 4, często z Magiem Szkieletem w grupie. Niektóre Szkielety potrafią strzelać z łuków. Jeżeli gracz nie wypije Mikstury Śmierci Nieumarłych, jest duża szansa że Szkielet nie umrze, a straci część swojego ciała i powstanie z martwych pod inną nazwą. Jeżeli szkielet straci ręce i głowę a jego nazwa zmieni się na "Kościsty Trup", po następnym zabiciu zginie. Szkielety bez głowy o nazwie "Bezgłowy Trup" spawnują się rzadko w Tyr-Fasul.

Jeden ze szkieletów nie będących podwładnym Shaddara.

  • Mag Szkielet (ang. Skeleton Mage) - drugi najczęściej spotykany i znacznie bardziej niebezpieczny typ Szkieletu. Noszą czerwone i niebieskie peleryny, a z ich czaszek wyrastają rogi. Posiadają kremowe buty oraz paski z wielkimi klamrami na których widnieje czaszka. Potrafią rzucać czary takie jak Petryfikacja i Kula Ognia. Jeżeli gracz nie wypije Mikstury Śmierci Nieumarłych, jest szansa że Mag Szkielet po "zabiciu" powróci zza grobu, ale robi to tylko raz, w przeciwieństwie do normalnego Szkieleta. Po śmierci zmieniają się w niebieski płomień.
  • Przywrócony Mag (ang. Animated Conjurer) - jest to Mag Szkielet pod inną nazwą, spotykany nieco rzadziej od swojej "normalnej" wersji.
  • Wojownik Zagłady (ang. Warrior Of Doom) - jeden z najrzadszych przeciwników w grze, pojawia się jedynie na drodze do Shaddar-Nur i tylko w jednym miejscu, czasami nie spawnuje się nawet w ogóle. Jest to szkielet z białymi włosami oraz jasnoniebieskim, kraciastym ubraniem.
  • Nieumarli Piraci (ang. Undead Pirates) - pojawiają się tylko na Wyspie Piratów. Nie przyzwał ich Shaddar, albowiem po jego śmierci dalej byli aktywni. W zależności od nazwy wyglądają inaczej. Niespokojni Piraci i Niestrudzeni Piraci noszą trikorny a Kościści Piraci noszą krwistoczerwone bandany. Niektórzy mają metalowe blaszki na oczach. Podobnie jak Wojowników Zagłady, trzeba zabić ich tylko raz. Nie należy mylić ich z Piratami Demonami w grze również określanymi jako Nieumarli.

Znane Szkielety[]

  • Tis-ian Cur - nieumarły mag z zadania Budzący grozę cmentarz.

Galeria[]

Błędy[]

  • Bezgłowe szkielety po zabiciu w rubryce "Ostatni przeciwnik" mają grafikę Wojownika Zagłady, choć odpowiednia dla ich modelu grafika istnieje w plikach gry.

Zobacz też[]

  • Przeklęci.
Advertisement