FANDOM

Shaddar- najpotężniejszy nekromanta z Sacred i Sacred: Podziemia. Akcja Sacred jest konsekwencją wezwania przez Shaddara demona Sakkary.

Przed akcją SacredEdytuj

Był potomkiem Morgasta Pierwszego. Zainteresował się mrocznymi sztukami, osiągając mistrzostwo w tej sztuce. Został potępiony przez magów z Enklawy Mystdale, po czym zniknął na tyle lat, by mieć status legendy. W tym czasie buduje wieżę w krainie nazwanej od swego imienia Shaddar-Nur, robi z pobliskich goblinów i ogra Glubby pomocników do mrocznych eksperymentów. Stworzył silnych nieumarłych wojowników Shaddar'Rim, potrafiących jeździć konno.

Film wprowadzający do SacredEdytuj

Shaddar dla zdobycia ogromnej mocy w swojej wieży w Shaddar-Nur odprawia rytuał przyzwania demona Sakkary, lecz jeden z goblińskich pomocników przerywa magiczny krąg. Demon bez kontroli nektomanty rzuca się na niego, następnie zaczyna wędrować po Ankarii ożywiając ciała zmarłych.

SacredEdytuj

Pod postacią czarodziejki Shareefy zyskuje zaufanie księcia Valora. Towarzyszy w pewnych momentach fabuły głównemu bohaterowi, wspierając go swoją magią. Kiedy główny bohater, Valor, Vilya i Shareefa odbijają Braverock i detronizują barona DeMordreya, Shareefa zamienia się w Shaddara, zabija Valora i teleportuje się z zamku. Na końcu gry główny bohater wyrusza do sali przywołań, uwalnia Vilyę i pokonuje Shaddara. Ten ostatni wybucha przez esencję demona Sakkary i umiera.

Sacred PodziemiaEdytuj

Shaddar cierpiał w innym wymiarze, podczas gdy w Menelgond i Ankarii mija niewiele czasu. Bogowie po długich błaganiach czarownika pozwalają mu wrócić do życia. Zamieszkuje odtąd dolną część swej wieży w Shaddar-Sub w Menelgond. Jako postać dobra pomaga głównemu bohaterowi dostać się do jednego z Subkarów strzegących kluczy do doliny z zamkiem Andukara.