FANDOM

Sacred Citadel- gra z serii Sacred wyprodukowana przez SouthEnd Interactive i wydana przez Deep Silver, która swoją premierę miała 17 kwietnia 2013 roku. W Polsce nie została wydana.

FabułaEdytuj

„Dawno temu na tych ziemiach panował zamęt. Popielne cesarstwo rosło w siłę, a jego wpływy były coraz szersze. Rządząca cesarstwem rodzina uknuła spisek  mający zniszczyć cytadelę zamieszkałą przez Serafie, które wyrzekły się mieczy oddawały życiu pełnemu modłów. Niecni popielni  zmienili w swoich mrocznych laboratoriach jednego ze swoich w przywódcę… Niszczyciela Bram, którego celem było rozbicie bram klasztoru i poprowadzenie ich wojsk ku zwycięstwu. Cytadelę chroniły jednak potężne fortyfikacje, a Niszczyciel Bram potrzebował większej mocy, żeby je rozbić. Poszukiwał potężnych relikwii – artefaktów, które miały jakoby magazynować niezmierzoną, surową energię magiczną. Zwrócił się do Grimmoków – plugawych wynaturzeń stworzonych w tych samych laboratoriach. Przywódczyni Grimmoków otrzymała rozkaz zdobycia artefaktów wszelkimi sposobami. Poprowadziła swoje odziały ku lasowi Monolitów, w którym, jak głosiła legenda – zakopano jeden z artefaktów. Grupa nieświadomych otaczającego ich wrzenia łowców przygód zażywała w miejscowej gospodzie odpoczynku po ostatniej wyprawie.” - wprowadzenie do gry. Bohaterowie muszą powstrzymać Grimmoków przed zdobyciem artefaktów.

Opis gryEdytuj

Jest to dwuwymiarowa gra zręcznościowego z elementami RPG, mająca cztery akty po pięć poziomów. Są cztery klasy postaci, które biegną od lewej do prawej w celu przejścia etapu. Pokonują po drodze wrogów, zdobywając punkty doświadczenia i przedmioty. Istnieją też okazje wykorzystywania otoczenia do walki oraz kilka środków jazdy(np. balista pancerna). Po pokonaniu etapu można wyruszyć do miasta w celu zakupu zbroi, broni i mikstur. Może grać od jednej do trzech osób na jednym komputerze lub przez Internet. Najważniejsza jest zręczność gracza, statystyki odgrywają mniejszą rolę.

PostacieEdytuj

  • Wojownik Safiri
  • Ankaryjski łowca
  • Szamanka Khukuri
  • Serafia Magiczka

DodatkiEdytuj

  • Sacred Citadel: Jungle Hunt - premiera: 17 kwietnia 2013.