Sacred Wiki
Advertisement
Ogry.
Shrek.jpg
Ogr.
Typ: Normalny wróg.
Kategoria: Gobliny.
Siła: Mała (osobno), Średnia (w grupie).
Występowanie: Region Pustyni.
Status: Żyją, wiele zabitych.

Ogry (ang. Ogres) - jedna z trzech ras Goblinoidów z gry Sacred, oraz ze wszystkich trzech największa, nie licząc Gigantów.

W hierarchii Goblinoidów wydają się być niżej od samych Orków, jednakże wyżej od Goblinów, prawdopodobnie ze względu na swoją wyjątkowo niską - nawet jak na Goblinoidy - inteligencję. Ogry pochodzą od Orków którzy byli hodowani jako wojownicy w Mhurag-Nar, kiedy to jeszcze Orkowie byli kontrolowani przez Mroczne Elfy.

Biologia[]

Ogry są bardzo wysokie, mierzą na oko dwa i pół metra. Posiadają trójpalczaste, krótkie stopy, oraz długie ręce. Są wyjątkowo umięśnione, pomimo tego że na pierwszy rzut oka ich ciała wydają się dość pulchne i klocowate.

W przeciwieństwie do reszty Goblinoidów, nie posiadają spiczastych uszu, natomiast posiadają typowy dla tych stworzeń łuk brwiowy, u Ogrów prawdopodobnie najbardziej widoczny.

Ze wszystkich Goblinoidów wydają się też najbardziej podobne ludziom, w szczególności przez wygląd ich twarzy, który bardzo przypomina ludzki, nie uwzględniając ich ostrych, wystających zębów, oraz wyjątkowo dużej dolnej szczęki.

Kultura[]

O Ograch ze wszystkich Goblinoidów wiadomo najmniej. Podczas gdy Wojownicy posiadają szczątkowe odzienie, w zasadzie jedynie w okolicy miednicy, Wodzowie ubierają się w pełną zbroję, włącznie z hełmami uzbrojonymi w parę krótkich rogów.

Ogry często atakują jedynie za pomocą swoich pięści, ale spotykane są w dużej mierze z maczugami, jak i

Wódz Ogrów.

toporami oraz znacznie rzadziej mieczami.

Taktyka[]

Ogry to prości wrogowie - są szybcy i duzi, ale w zasadzie nie różnią się siłą od Orków, mają jedynie nieco więcej punktów życia. W grze znajdują się ich dwa typy - Ogr Wojownik oraz Wódz Ogrów, różnica pomiędzy nimi nie licząc minimalnie większej ilości życia jest jednak tylko i wyłącznie kosmetyczna. Ogrów Wojowników można spotkać w grupkach Orków dowodzonych przez Wodza Orków, które krążą po pustyni, głównie w okolicach Khorad-Nur oraz Oazy Ahil-Tar, natomiast Wodzów Orków można spotkać w grupkach blisko Shaddar-Nur.

Znane Ogry[]

  • Glubba.
  • Os'Dhrag - boss questowy zadania Śmierć sędziemu ogrowi. Jest to sędzia w zamku Mystdale, który fałszował mecze.
Advertisement